недеља, 23. новембар 2014.

Svatovske kifle


Posle duže pauze stiže ponovo jedan fini recept iz Ljubicine kuhinje, a ovog puta su to Svatovske kifle, mekane k‘o duša!:) I odmah ću vam reći da narednih dana slede još neki fini kolačići koje sam radila za nastupajuće praznike po Ljubicinim receptima, pa zato provirite povremeno da ih ne propustite.:))

U nastavku sledi originalni Ljubicin recept po kome sam pravila kiflice, a na kraju posta možete pročitati i moje utiske o njima.:)


Svatovski kifli 

Ovo sam dobila od gospođe iz Daruvara. Recept ima sigurno 30 godina a možda i više. 

Sastojci: 1 maslo, 4 jaja, 4 žlice šećera, 1dcl mljeka, 1,5d cl kiselog vrhnja, 1,5 dcl mladog sira ( koristim sir od Vindije, to je mek sir tek napravljen), sol, 1 kocka kvasca, 1 prašak za pecivo, 2 vanil šećera, brašno koliko popije (oko 1 kg)

Priprema:

(sir stavim da se ocijedi prije nego počnem praviti kiflice)

 U 1 dc mlakog mljeka staviti 4 žlice šećera, kvasac sa 1-2 žlice brašna i pustiti da nadođe. U drugu zdjelu izmrviti oko 500 g brašna i maslo među dlanovima. U to dodati prašak za pecivo, vanil šećer i sol, zatim mješavinu kiselog vrhnja i sira (to dvoje prethodno sjediniti), te nadošli kvasac. Mjesiti (to radim spiralnim nastavkom) oko 10-12 minuta, ako je potrebno dodati još brašna. Pustim da ostoji 30 minuta. 


Razvaljam i kidam na pravokutnik, punim ih domaćim pekmezom od šljiva. Svaki premazati žumancem a na to staviti malo masla i u vruću peć. Peći na 170 C 15-20 minuta, provjeravati da ne izgore. Vruće uvaljati u šećer u prahu . 


 Moji utisci: ovo je jedan veoma izdašan recept od koga se dobije puuuno kiflica.:) U zavisnosti od toga da li ih pravite velike ili male dobićete oko 60-tak kiflica (2,5 pleha). Koristila sam pakovanje maslaca od 200 g, a potrošeno je oko 1 kg brašna.

Posle odmaranja, testo sam podelila na 5 loptica (možete ih praviti i kao u receptu), rastanjila ih malo i svaku koru isekla na 10-12 delova (možete raditi i na drugi način ako vam je možda zgodnije).


Kiflice sam premazala umućenim jajetom pre pečenja (nisam stavljala maslac odgore ali možete i to učiniti). Kiflice su punjene domaćim pekmezom od kajsija ali možete ih puniti i drugim omiljenim pekmezom po želji, Ljubica je preporučila pekmez od šljiva.:)

Sutradan su isto tako mekane su i fine, možete ih kratko zagrejati u rerni da budu fine tople za doručak. Ako vam slučajno preostanu, slobodno ih zamrznite i imaćete ukusne kiflice kad god vam zatrebaju. Najtoplije preporuke za ovaj fini Ljubicin receptić.:)


19 коментара:

  1. Fino, mekano pecivo za u ove hladnije dane. Kiflicama se uvek obradujem. Bas su slatkice, buckaste i okgruglaste, ma, samo da ih ćapim:) Za naslov sam pomislila da ćemo skoro u svatove:)) Kiss

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, saljem ti tanjiric sa kiflicama, a ti slobodno odlomi jedno parcence one tvoje fine pogace za mene... jel moze tako?:)

      Избриши
  2. Skoro sam pravila neko slično testo, recept još nisam objavila, uskoro ću. Kiflice uvek volim i njih bih prvo uzela od svega što je na stolu.
    Divne slike.

    ОдговориИзбриши
  3. predobro izgledaju...a kiflica nikada dosta :)

    ОдговориИзбриши
  4. Одговори
    1. Hvala Petra, mozes staviti 250 g maslaca (ja sam radila sa 200 g), ali provericu jos kod Ljubice koliko tacno ona koristi.:)

      Избриши
  5. Kiflice izgledaju predivno i tako mekano i fino, dobri stari recepti, hvala tebi i gospođi iz Daruvara koja ti je poklonila recept !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Branka, recept je zapravo od jedne divne gospodje iz Splita, ona ga je takodje dobila u nasledje i zelela da sacuva od zaborava... ja sam ih samo napravila po njenom receptu i uslikala, a uskoro ce biti jos nekih lepih praznicih receptica.:)

      Избриши
  6. Veruj mi da ni malo ne preterujem kad kazem da sam s ove strane kompjutera osetila koliko su mekane, pa sam ovim secerom preko, onako tople:) UF

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najvise bih volela da ih probas uzivo, al‘ znam da ces ih ti vec lako zamesiti, puuno poljubaca!:)

      Избриши